8 кроків до організованої кухні

У цій статті хочу розповісти, яких основних принципів ми дотримуємося, щоб організувати логічне та зручне зберігання на будь-якій кухні. 

1. Ділимо кухню на зрозумілі зони.

 При розрахунку зон у дизайнерів інтер’єру є таке поняття, як «робочий трикутник» - найчастіший маршрут по кухні. Його вершини складають холодильник, варильна поверхня та раковина. Між цими точками повинні бути «сторони трикутника» - робочі поверхні Вони не можуть бути занадто близько (не залишиться місця для праці) чи занадто далеко один від одного (відстань втомлюватиме того, хто готує).

Для організації простору я виділяю такі зони:

  • Основні: зона приготування, «мокра» зона, зона зберігання продуктів, зона сервірування, спеціальні.
  • Другорядні: чайний/кавовий куточок, зона відпочинку, аптечка, документи (гарантії або книги), переносне робоче місце (школяра або дорослого), дитячий куточок та інше.

Особливу увагу зоні готування: вибираємо місце на стільниці між варильною поверхнею і мийкою і все кухонне начиння організовуємо навколо неї, намагаємося прибрати все зайве. 

 2. Зберігайте речі й продукти за категоріями.

Такі категорії можна зібрати в одному висувному ящику або контейнері. Це спростить пошук необхідного (особливо, коли на кухні хазяйнують декілька людей).

3. Тяжкі предмети зберігаємо в нижніх шафах, легкі – на верхніх.

Чим легше Вам буде повернути речі на їх місця – тим легше буде пітримувати порядок.

 4. Зберігання не стопками, а вертикально.

Найчастіше на полиці речі складають одна на одну. І стає важко дістати те, що знизу. При вертикальному зберіганні будь-який предмет можна легко витягнути і повернути назад, не зачепивши «сусідів».

5. Позбавляємося неактуальних речей зразу, інакше вони захоплять Вашу кухню!

Якщо якісь рушники протерлися – їх не варто зберігати разом із новими. Якщо кухонне приладдя вийшло з ладу – замініть швидше, не зберігайте зламані предмети, вони додають безладу. Якщо Ви зовсім не користуєтеся специфічними лопатками і зберігаєте їх «про всяк випадок» – постарайтеся попрощатися з ними, щоб звільнити себе від таких безкоштовних орендарів Вашої кухні. 

 6. Позбавляємося речового шуму.

Декантування – це звільнення від заводських упаковок. "Заводські" пакети незручно відкриваються, не тримають форму, мають різні розміри, розсипаються при відкриванні і взагалі виглядають непривабливо. Я раджу вибрати баночки чи контейнери за розмірами, гарно промаркувати і це даватиме набагато більше порядку на кухні. Якщо Вам по якихось причинах потрібна упаковка - перекладаємо все в акуратні кошики або контейнери, ховаючи таким чином речовий шум.

7. Верхні полиці кухні мають бути лише з контейнерами (або предмети мають стояти на них в один ряд).

Чи замислювалися Ви, як використовувати весь простір верхніх високих і глибоких полиць? Скільки взагалі сил іде дістати предмети під стінкою? Всі ці проблеми вирішують підібрані розміри контейнери. З одного боку, вони трохи приховують речовий шум. З іншого боку Ви отримуєте доступ до всіх предметів. Одним рухом руки можна дістати все відразу, а не діставати речі по одному.

8. Розбираємо гарячі точки.

Гарячі точки – це відкриті зручні поверхні, де постійно скидають різні речі. Можна розглянути всі гарячі точки своєї кухні - що там за предмети? У них є зручне місце зберігання? Якщо ні – організовуємо, якщо так – привчаємось повертати речі на місця.

Коли простір організований добре Вам знадобиться лише кілька разів собі нагадати повернути речі - і з'явиться до цього звичка.

Юлія Лисак - організатор простору

Замовити послугу

up